Alternatīvās punktu skaitīšanas metode Fast4 (Ātrais 4).
18.02.2016Divu gadu izmēģinājuma periodā (2016.–2017.) var tikt izmantots Fast4 (Ātrais 4) formāts.
Ja tiek pielietots FAST4 formāts, iespējams izmantot sekojošas alternatīvās rezultāta skaitīšanas metodes:
REZULTĀTS SETĀ
Sets ir uzskatāms par pabeigtu, kad spēlētājs/komanda uzvar četrus (4) geimus.
FAST4 formātā taibreiks tiek spēlēts, kad rezultāts setā ir trīs (3) pret trīs (3).
FAST4 formāta taibreikā uzvar tas spēlētājs/komanda, kas gūst piecus (5) punktus, turklāt pie rezultāta 4-4 tiek izspēlēts izšķirošais punkts. Spēlētājam, kuram, sākoties taibreikam, pienākusi kārta servēt (spēlētājs A), būs jāservē divi (2) punkti, sākot servēt no laukuma labās puses. Pēc tam pretiniekam (spēlētājam B) būs jāservē nākamie divi (2) punkti, sākot servēt no labās laukuma puses.
Pēc tam spēlētājs A (vai dubultspēles gadījumā viņa partneris spēlētājs C) servēs nākamos divus (2) punktus, savukārt pēc tam nākamos divus (2) punktus servēs spēlētājs B (vai dubultspēles gadījumā viņa partneris spēlētājs D). Ja rezultāts kļūst 4-4, tad spēlētājs B (vai dubultspēlē spēlētājs D) izservēs izšķirošo taibreika punktu, savukārt serves saņēmējs/saņēmēji izvēlēsies, vai saņemt servi laukuma labajā vai kreisajā pusē. Spēlētāji/komandas mainīsies laukuma pusēm tikai pēc pirmo četru (4) punktu izspēles.
SERVES PĀRSPĒLE
Ja, izmantojot FAST4 formātu, serves laikā bumba skar tīklu, tā siksnu vai banti, serve netiek pārspēlēta un bumba ir spēlē (t.s. „no-let rule”).
Ja dubultspēlē serves laikā bumba skar tīklu, tā siksnu vai banti un nokrīt (atlec) pareizajā serves laukumā, to drīkst atsist jebkurš no abiem serves saņēmēju komandas spēlētājiem.